Monday, July 20, 2020

ویژگی های یک وب سایت خوب(بخش دوم)

 

در بخش اول ویژگی های یک وب سایت خوب به یکسری موارد کلی و همچنین فنی نظیر، فشرده سازی فایل ها ، فعالسازی gzip و واکنش گرا بودن (Responsive) اشاره کردیم در این بخش تصمیم داریم ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی را بررسی نماییم.

(هم از نظر فنی بررسی کنیم و هم از نظر کاربرپسند بودن)

ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی خوب

۱-مشخص بودن دسته های محصولات

هرمحصولی که در وب سایت جهت فروش قرار می دهید قاعدتا باید عضو یک دسته یا گروه باشد به این معنا که همه ی محصولات را نباید بدون گروه بندی داخل وب سایت درج کرد ، چون کاربر سردرگم میشود.

۲-دسترسی به گروه محصولات از منو اصلی سایت

برخی وب سایت های فروشگاهی چندین منو در بالای سایت خود دارند و کاربر پس از ورود اصلا متوجه نمی شود که از کجا باید دنبال دسته محصول خود بگردد ، لذا پیشنهاد میشود در بالای سایت خود یک منو بیشتر نداشته باشید

۳-حتما محصولات پربازدید،پرفروش و جذاب خودتون را در صفحه اصلی به نمایش بگذارید.

۴-تصاویر محصولات خودتان را از اینترنت نگیرین و تصاویر را بصورت اختصاصی ایجاد کنید بعضی از سایت ها تصاویر بی کیفیت و یا گاهی با درصدی تفاوت از محصول خودشان را در سایت قرار می دهند.

۵-فرآیند ثبت نام پیچیده برای ثبت سفارش یکی دیگر از دردسرهای سایت های فروشگاهی می باشد. اصولا باید جهت ثبت نام یکسری اطلاعات ساده از کاربر گرفت ، خیلی اوقات این ثبت نام های پیچیده کاربر را از خرید منصرف می کند.

 

۶-اینماد(نماد اعتماد الکترونیک)- داشت اینماد از ویژگی های می باشد که امروزه اکثر کاربران هنگام خرید  به آن توجه می کنند.

۷-درج آدرس و لزوما تلفن ثابت در اطلاعات تماس با مابه کاربرجهت خرید اطمینان خاطر بیشتر می دهد.

۸-قطعا برای محصولاتی که بفروش می رسانید خدمات پشتیبانی ارائه کنید و به کاربر مشاوره دهید تا با اطمینان خاطر خرید کند.

در نهایت اعلام می کنم در صورتی که تمایل به طراحی وب سایت با رعایت نکات و استانداردهای گوگل می توانید طراحی آن را به اصفهان پیامک فعال در حوزه طراحی سایت در اصفهان و همچنین سئو سایت در اصفهان و دیگر نقاط کشور واگذار نمایید، آماده ارائه مشاوره به شما دوستان گرامی هستیم.

 

No comments:

Post a Comment

ویژگی های یک وب سایت خوب (بخش اول)

در این مقاله قصد داریم به ویژگی های یک وب سایت خوب از نظر موتورهای جستجو(قاعدتا گوگل) و همچنین کاربران را بررسی کنیم. اولین و مهمترین ویژگی ...